Право на учешће у II фази Програма имају они кандидати који су успешно завршили обуку за започињање бизниса и израдили бизнис план. 

По реализацији такмичења за најбољи бизнис план 32 најбоље рангирана бизнис плана квалификоваће се за доделу бесповратних средства. Кандидати су у обавези да бизнис планом разраде пословну идеју коју су кандидовали у И фази Програма.

Услови за доделу бесповратних средстава су:1

• регистрација бизниса у Агенцији за привредне регистре, који је у већинском власништву кандидата (привредног друштва/предузетника - за младе и жене који немају регистровану сопствену делатност) и 

• усаглашеност са процедурама заштите животне средине.

1Видети тачке 5 и 9 у процедури за спровођење друге фазе Програма

Бесповратна средства морају бити искоришћена за реализацију активности које не нарушавају животну средину, и које су у складу са свим важећим националним, покрајинским и локалним законима и другим прописима о заштити животне средине, а које нису забрањене међународним споразумима.

Бизнис идеје код којих се захтева усклађивање са процедурама заштите животне средине по свим важећим националним, покрајинским и локалним законима и другим прописима, а чије усклађивање траје дуже од 30 дана неће се финансирати. Кандидати сами сносе трошкове прибављања дозвола, уверења, потврда и слично.

Приоритет приликом доделе бесповратних средства имаће старт-уп бизниси и привредни субјекти у власништву жена регистровани у последње две године. Привредни субјекти у власништву младих регистровани у последње две године ће бити узети у разматрање ако се у оквиру приоритетних група не постигне пројектовани број корисника бесповратних средстава. 

Подносилац захтева је дужан да достави прецизну техничку спецификацију за опрему која се набавља из бесповратних средстава. Прецизна техничка спецификација подразумева опис опреме у следећим категоријама: опште карактеристике (димензије, боја, врста материјала и сл.), техничке карактеристике и перформансе (снага, капацитет и сл), као и друге специфичне карактеристике, које имају значај код набавке опреме.

Уколико је предмет набавке услуга, понуда пружаоца услуга треба да садржи јасно дефинисан опис послова, обим активности, рок реализације и цену услуга. Поред тога, потребно је доставити и референтну листу привредног субјекта пружаоца услуга и биографије ангажованих пружаоца услуга.

Подносилац захтева је дужан да достави најмање три писане понуде од стране одговарајућих добављача/пружаоца услуга, за сваку наведену ставку буџета или буџет у целости. Понуде за тражену опрему/услуге морају бити упоредиве, и морају садржати контакт информације понуђача, бити на меморандуму фирме, потписане и оверене печатом.

Пословне активности и средства подносиоца захтева не смеју бити предмет било какве парнице или спора са било којим правним или физичким лицем.

Документација која се доставља приликом конкурисања у оквиру II фазе Програма:

• Пријавни формулар за доделу бесповратних средстава (образац 2);

• Пројектовани буџет (образац 3);

• Изјава о доприносу подносиоца пријаве, уколико исто постоји (образац 4);

• Прилози уз достављену конкурсну документацију (образац 5);

Правни оквир

Међусобна права и обавезе у вези са доделом бесповратних средстава утврђују се Уговором који закључују Национална агенција и корисник средстава. 

Финансијски оквир 

Укупна расположива средства за микро, мала и средња предузећа и предузетнике у власништву жена и младих износе 240.000,00 УСД са просечном вредношћу од 7.500,00 УСД по клијенту, у динарској противвредности по утврђеном курсу Народне банке Србије.

Намена бесповратних средстава

Бесповратна средства ће се одобравати за набавку опреме/услуга за реализацију пословне идеје која је награђена на такмичењу.

Бесповратна средства се не могу користити за реконструкцију постојећих грађевинских објеката и изградњу нових грађевинских објеката, као ни за накнаду за запослене. 

Прималац бесповратних средстава не сме, ни под каквим околностима, набављати средствима следеће:

1. војну опрему; 

2. опрему за надзор; 

3. робу и услуге за подршку полицији или другим активности за спровођење закона; 

4. опрему и услуге за абортус;

5. средства за контрацепцију; 

6. луксузну робу;

7. опрему за коцкање;

8. опрему за производњу алкохола;

9. опрему за модификацију временских услова;

10. моторна возила;

11. фармацеутске производе;

12. пестициде;

13. ђубриво;

14. пољопривредне производе;

15. основно стадо;

16. саднице;

17. половну опрему;

18. трајна обртна средства;

19. имовину у власништву Владе САД.

Временски оквир

Рок за подношење пријава за доделу бесповратних средстава (II фаза Програма) је 19.09.2014. године. Национална агенција ће писаним путем обавестити све кандидате о резултатима избора најбољих бизнис планова, а најкасније 4 недеље након завршетка процене усклађености са процедурама заштите животне средине.

Крајњи рок за завршетак активности одобрених пројеката (II фаза Програма) и подношење извештаја је 12 месеци од дана потписивања Уговора између Националне агенције и корисника бесповратних средстава.

 Корисник бесповратних средстава има обавезу да обавља регистровану делатност за коју су му одобрена средства најмање три године након истека уговора о додели бесповратних средстава. Исто тако, опрему и имовину набављену бесповратним средствима, мора задржати у власништву најмање три године након истека уговора о додели бесповратних средстава. 

Критеријуми за избор кандидата за доделу бесповратних средстава

Потпуне, допуштене и благовремено достављене пријаве за доделу бесповратних средстава оцењују се према критеријумима који су подељени у три категорије: 

• технички приступ (јасно дефинисана пословна идеја, јасно постављени циљеви, ефективан технички приступ, идентификација могућих препрека и проблема, и начини за њихово решавање и превазилажење, допринос развоју сектора/региона),

• организационе способности (организација, оперативна стратегија и људски ресурси) и

• буџет и трошкови (управљање финансијама, способност да се испуне циљеви програма).

Процедура спровођења II фазе Програма

1. Кандидати који су успешно прошли кроз I фазу Програма имају право да учествују у II фази Програма.

2. Конкурсна документација се подноси лично или препорученом поштом акредитованој регионалној развојној агенцији на следећи начин:

• АРРА у Ужицу за кандидате са територија општина Пријепоље, Прибој и Нова Варош, 

• АРРА у Лесковцу за кандидате са територија градова Лесковац и Врање и општина Медвеђа, Прешево и Бујановац, 

• АРРА у Краљеву за кандидате са територије општине Рашка и 

• АРРА у Новом Пазару за кандидате са територије града Новог Пазара и општина Тутин и Сјеница. 

3. Акредитоване регионалне развојне агенције које учествују у реализацији пројектних активности пружају информације и стручну помоћ у припреми документације, врше пријем захтева, уносе податке у базу података, и прослеђују оригиналну документацију Националној агенцији.

4. Прелиминарни избор најбоље рангираних бизнис планова за доделу бесповратних средства.

5. Спровођење процедуре у вези са заштитом животне средине за прелиминарно изабране најбоље рангиране бизнис планове.

6. Избор 32 кандидата за доделу бесповратних средстава.

7. Обавештавање корисника о резултатима. 

8. Изабрани корисници бесповратних средстава су у обавези да писаним путем обавесте Националну агенцију да прихватају одобрена средства и да ће приступити регистрацији делатности, која представља услов за доделу средстава (уколико су у питању почетници у пословању). Уколико неко од кандидата одустане од средстава према утврђеној ранг листи се бира следеће рангирани кандидат. 

9. Изабрани корисници региструју делатност у року од 4 недеље од дана пријема обавештења о избору корисника.

10. Национална агенција и корисник потписују Уговор о додели бесповратних средстава.

11. Набавку опреме за добитнике бесповратних средстава врше АРРА 

12. Исплата бесповратних средстава која су одобрена за набавку услуга ће се вршити по принципу рефундације, по реализацији услуга и достављању доказа о завршеним активностима.

За детаљније информације можете се обратити акредитованим регионалним развојним агенцијама, чији контакти су дати у даљем тексту. 

 Пријаве се подносе лично или препорученом поштом одговарајућој акредитованој регионалној развојној агенцији која је ангажована на Пројекту, према подручју, и то:

1. Regionalna agencija za prostorni i ekonomski razvoj Raškog i Moravičkog okruga d.o.o.Kraljevo; Cara Dušana 77, 36000 Kraljevo; tel: 036/397-777; e-mail: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.; www.kv-rda.org; за подручје општине Рашка;

2. Regionalna razvojna agencija - Zlatibor d.o.o.Užice; Petra Ćelovića bb, 31000 Užice; tel: 031/523-065; 510-098; e-mail: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.; www.rrazlatibor.rs; за подручје општине Прибој, Нова Варош и Пријепоље;

3. Regionalna razvojna agencija Sandžaka „SEDA“ d.o.o. Novi Pazar; 7. jula bb, 36300 Novi Pazar; tel: 020/332-700; 317-551; e-mail: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.; www.seda.org.rs;за подручје града Новог Пазара и општина Тутин и Сјеница;

4. Centar za razvoj Jablaničkog i Pčinjskog okruga d.o.o. Leskovac; Pana Đukića 42, 16000 Leskovac; tel: 016/315-0115; e-mail: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.; www.centarzarazvoj.org;за подручје градова Лесковца и Врања и општинаМедвеђа, Прешево и Бујановац.

Одговарајуцу документацију мозете преузети овде!

извор: www.kv-rda.org